onsdag 2 mars 2011

Varför ska det vara så svårt?

Ämnet relationer är då sannerligen ett kapitel för sig. Inte bara kärleksförhållande utan alla andra relationer också. Det kan vara en släkting, en främling, en vän... Ja till allt och alla helt enkelt. Eller det är kanske inte är så för "vanliga" människor? Jag har svårt att tro det, tror att relationer är ett universellt problem. Vem har inte bråkat med sin mamma eller pappa? Vem har inte hamnat i en konflikt med en vän? Vem har inte stört sig på en främling på stan någon gång? Tror även att positiva saker kan orsaka problem i relationer. Låter kanske lite konstigt men tänk efter lite mer så tror jag även att du förstår vad jag menar. Är en relation bara bra så börjar ju i alla fall jag undra hur och när problemen dyker upp. För alltid ska det ju vara något... :)

Var hos min läkare idag. Lite medicinändringar som jag hoppas ska vara till det bättre. Är mest nervös över sömnen. Ska testa en ny medicin som innehåller kroppens egna sömn hormon melatonin. Det är ju underbart om det funkar. Jag kommer ha kvar mina ordinarie sömnmediciner till en början och det gör att jag ändå känner mig trygg. Min Concerta blev höjd så nu kommer hela den biten också bli bättre. Nu kanske jag kan börja få saker gjorda igen och komma igång lite bättre på förmiddagarna.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer just nu. Ska äta och titta lite på TV innan jag ska iväg på ett möte. Kan behöva det. Dagen har varit en ren bergochdalbana. Upp, sen ner, sen upp, sen ner... Men jag har en känsla av att kvällen kommer bli mycket bättre.

Skriver kanske en rad sen ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar