lördag 26 mars 2011

Ja, nu var det ett tag sen igen...

Ber om ursäkt för mitt blogg-uppehåll. Ska försöka bättra mig men jag är inte heller mer än människa och även jag har mina fel och brister.

Den senaste veckan har det väl egentligen inte hänt så mycket. Jag har varit en hel del uppe hos Linda och hjälpt henne med sin psykologi-kurs. Alltid roligt när man kan hjälpa till! Hoppas nu bara resultatet blir så bra som vi vill... Eller så bra som jag vill ska jag nog säga. Måste jobba på min prestationsångest. Speciellt sen när jag själv ska börja plugga igen. Då funkar det inte med hjärnsläpp titt som tätt eller ha den där typiska känslan av att inte orka.

Träningen har det också varit lite sisådär med. Till mitt försvar så har jag varit fysiskt sjuk en hel del i alla fall denna veckan med 3 st migränanfall på 4 dagar. Kul med såna biverkningar... Men nu har det tack och lov varit lugnt ett  par dagar så det var förhoppningsvis bara övergående.
Var i alla fall så pass duktig att jag kom iväg och löste årskort på gymmet. 10 poäng till mig... :) Tack underbara moster och Inge för att ni ställer upp och hjälper mig med utlägget! Har lite svårt att förstå hur Försäkringskassan tänker i detta fallet. Dom beviljar det utan problem men man måste lägga ut själv först och hur ska man ha råd med det när man bara har aktivitetsersättning? Jag menar så fett med pengar har man ju inte.

Skäms lite för att jag inte kommer delta i Earth Hour ikväll... Är för beroende av min älskade TV. Men jag kan ju kanske göra en halvhjärtad insats och stänga ljuset i taket och datorn? Så har jag i alla fall gjort lite skillnad? Hm, det är visst sådär med moralen och samvetet verkar vara på semester... Har drygt en timme på mig innan jag måste ha bestämt mig. Men som sagt så lutar det åt att TV:n får vara på men resten släcks ner. Det gäller ju bara en timme... Fan att det ska vara så bra på TV just under denna magiska timme... Kan inte komma på att det brukar vara just åt detta hållet förr. Brukar ju bara vara skit på TV på helgerna. Dagens I-landsproblem... För bra TV-program. Men jag vill verkligen se "Är du smartare än en 5:e klassare?"

Och ni! Glöm inte att ställa om klockan i natt! Klockan 02.00 ska ni ställa fram den till 03.00...

5 kommentarer:

  1. Hej Toril! Intressant att läsa din blogg. Jag blev lite nyfiken över vad du har för psykisk sjukdom? Jag själv har bipolär sjukdom. Ha det så bra och hälsa Nelson!

    SvaraRadera
  2. Glömde att skriva att jag har borderline personlighetsstörning oxå. /Eva

    SvaraRadera
  3. Hej Eva! Jag har en hel hög med diagnoser... ADHD, schizoaffektiv schizofreni och borderline. Vad roligt att du gillar min blogg! Har du en blogg så posta adressen till den så kan jag läsa din!

    SvaraRadera
  4. Adressen till min blogg är:
    www.lennica.blogg.se

    Är inte schizoaffektiv och bipolär sjukdom med psykotiska inslag ganska lika? Har för mig att jag har läst det någonstans.

    SvaraRadera
  5. Jo dom är ganska lika... Det är nog lättare att hitta likheter mellan dom än skillnader. har själv haft diagnosen bipolär innan...

    SvaraRadera