lördag 19 mars 2011

En dag i sorg och saknad...

Som jag saknar min älskade mamma idag... Önskar så att hon fortfarande fanns bland oss. Önskar så att jag kunde lyfta luren, ringa och säga att jag kommer och hälsar på idag. Men det går ju inte. Jag kan verkligen inte förstå att hon är borta. Borta från alltid. Kommer aldrig mer att få höra hennes röst. Kommer aldrig mer få se henne i ögonen och säga att jag älskar henne. Kommer aldrig mer få en chans att säga att jag förlåter henne för allt. Jag hoppas hon kan höra mina tankar och att hon är med mig då och då som en ängel. Någonstans där inne tror jag hon är det.

Jaha, då var det helg igen. Lika tråkigt som förra veckan. Sitter här ensam och tittar på TV i brist på annat. Det hade verkligen varit kul att hitta på något men ingen verkar ha tid eller lust.
Hur skaffar man sig nya vänner, fler vänner? Jag har då verkligen ingen aning. För det är ju inte som när man var liten och pratade med alla som var på lekplatsen. Hatar att känna mig ensam. Hatar att inte ha något att göra.

3 kommentarer:

  1. hej, vet inte om du har hört tals om sajten www.terapisnack.com ? där kan man skriva av sig, prata med andra som har samma problem. funkar för mig, å jag har oxå ett par diagnoser på mig.. =D kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Emma! Nej den sidan har jag aldrig hört talas om. Ska absolut kolla in sidan! Tack för din kommentar! / Toril

    SvaraRadera
  3. tycker jag du ska göra. =)

    SvaraRadera