måndag 7 mars 2011

Så det var såhär det var...

Jag ber om ursäkt på förhand då jag tror bloggandet kan bli lidande ett tag framöver. Jag tampas med ganska tuffa biverkningar på min nya medicin (Valdoxan) och mår inte alls bra. Massor av ångest och jag känner mig rätt rejält nedstämd. Huvudet kryllar av underliga tankar och känslorna löper amok. Ena stunden kan det vara helt okej och i nästa stund kan allt kännas onödigt och jobbigt. Har verkligen fått en flashback på hur jag mådde för drygt ett år sen och åren innan dess. Jag kan ju säga att jag inte längtar tillbaka och jag ska jobba röven av mig för att detta som är nu ska gå över. Vet i alla fall varför nu till skillnad från hur det varit innan. Pratade med Isa idag och hon sa att det var typiska insättningssymptom och att jag skulle avvakta någon vecka och försöka härda ut. Hon sa också att detta är ett tecken på att medicinen gör något med mig vilket i sin tur kan betyda att den kommer göra det bättre för mig när jag väl är uppe i dos och mer van vid läkemedlet.
Fattar fortfarande inte varför jag har en antidepressiv medicin när det är sömnen som är problemet men tydligen så är det ju ganska vanligt att man har kombinerade användningsområden ibland. Valdoxan ska ju påverka produktionen av melatonin som, ni som läst tidigare vet nog redan, är kroppen egna sömnhormon och där igenom ska min sömn bli bättre. Just nu är jag väldigt tveksam till det hela men jag ska ge det en ärlig chans. 

Så, nu vet ni varför jag kanske inte bloggar varje dag eller uppdaterar sällan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar