lördag 2 april 2011

Är bloggandet mitt nya lördagsnöje kanske?!

Skrattade lite för mig själv när jag såg att jag de senaste veckorna bara bloggat på lördagar... Undrar hur det kommer sig? Eller är det bara jag som tänker för mycket som vanligt? Hahaha... Det brukar ju vara så så det skulle ju föga förvåna mig.
Jag tänker ofta att jag måste bli mer regelbunden i mitt bloggande men på något sätt har det inte funnits tid till det och definitivt ingen inspiration. Finns det ingen inspiration så blir det ju svårt att skriva också. Kan inte göra mer än försöka. Har du synpunkter på vad du skulle vilja läsa om i min blogg så snälla kommentera och berätta lite om vad det är du vill läsa om.

Den senaste veckan har det inte hänt så värst mycket egentligen. Är mycket uppe hos Linda och Kim. Känns nästan som ett andra hem. *ler* Känner mig lite dum ibland som är där jämt. Jag är bara så sällskapssjuk och hatar att sitta ensam. Kanske en liten stund på kvällen innan jag går och lägger mig men annars föredrar jag att ha folk runt mig. Det blir lättare att inte tänka på allt skit och bara vara i stunden.
Har inte många vänner men dom jag har älskar jag av hela mitt hjärta. Kanske inte alltid är bra på att höra av mig men det beror på att jag inte vill störa eller vara i vägen. Sitter ofta med luren i handen men vågar inte ringa. Tänk så svarar dom inte eller så ringer jag kanske vid fel tillfälle? Men sen om jag ringer och dom inte svarar blir jag ännu nervösare för att jag kanske störde eller så blir jag orolig att något hänt. Önskar att fler kunde höra av sig till mig då det samtidigt känns som jag jämt är den som ringer och vill umgås. Varje gång telefonen ringer eller det kommer ett sms blir jag så himla glad. Jag vill att mina vänner tycker om mig och bryr sig. För det mesta känns det som om dom gör det. Jag måste ju respektera att dom har sitt eget liv och sina andra vänner.
Någon som kan komma med bra tips på hur man skaffar nya vänner? Jag har då ingen aning om hur man gör och jag vill inte sitta och isolera mig heller. Sätter man in en kontaktannons eller går runt med en skylt på sig med "Vänner sökes"? Har säkert skrivit om detta innan i bloggen...

Nu känner jag mig tom igen. Ska gräva lite bland dom grå små hjärncellerna och se om jag kan komma på något annat att skriva om... Samtidigt som jag lyssnar på TV4 Nyheterna...

*paus*

Så, tillbaka efter 5 minuters vila och eftertanke...

Snart dags att ta mediciner. Jag är otroligt less på det just nu. Att behöva ruta in hela sin dag för att ta piller på bestämda tider. Som igår när jag lagt mig. Hade lagt mig till rätta och låg och lyssnade på ljudbok så slår det mig att jag glömt en av dom medicinerna jag inte har i min dos-rulle. Behöver den för att överhuvudtaget kunna somna. Så det var bara att kliva upp igen och gå och ta den. Så jävla irriterande. Det kanske låter fjantigt men det är jobbigt för mig och om du själv är i min situation så förstår du säkert vilken känsla det är.

Nu orkar jag inte skriva mer. Ska se om det kan bli något skrivet imorgon. God natt och sov så gott alla där ute!

1 kommentar:

  1. känner igen det dära med tabletterna... får värsta ångesten om jag inte tar mina när jag ska.. rädd för vad som händer om jag inte tar dem. å ibland har jag glömt om jag tatt dem eller inte. då blir jag nervös, för dubbel dos e inge bra.. å inte ta dem, oxå dåligt... oftast väljer jag att skita i att ta dem och ta lugnande mot ångesten...har varit uppe i 50 tabletter om dan...! då var det jobbigt..har ju guldfiskminne oxå så,...

    SvaraRadera