fredag 29 april 2011

Oj vad längesen det var nu...

Nästan 2 veckor... Jag får skylla på att det varit kaos på en hel del fronter och min uppmärksamhet har behövts på annat håll. Hoppas ni kan ha överseende med detta och jag ska som jag sagt innan försöka skärpa mig och blogga mer. Om ni nu är intresserade av att läsa? Det är i alla fall kul att jag haft drygt 500 besökare sen jag började.

De gångna veckorna har varit omskakande och tuffa. En mycket nära vän har råkat ut för en del mycket otrevliga saker. Vad som hänt kommer jag inte att skriva om av respekt för hennes integritet. Det är min sak att hänga ut hennes liv i min blogg. Hela denna historien är så sorglig och upprörande då ingen myndighet eller liknande har uppträtt på ett korrekt sätt och det visar verkligen på vilket sjukt samhälle vi lever i idag. Polisen har verkligen visat att de totalt saknar rätt resurser och saknar ett vettigt uppträdande dessutom vilket säker upprör fler än mig. Vi måste ta och göra något åt det och få tillbaka ett vettigt samhällsklimat!! Mycket behövs förändras och förbättras. Myndigheter är till för att hjälpa oss medborgare och inte vända en ryggen när man behöver deras stöd och hjälp. Dags att vakna upp och starta ett uppror. Vi ska inte acceptera att bli behandlade som skit och mindre värda. Jag blir så upprörd.

Allt är bra med Nike och livet flyter på ganska okej. Har haft ett par dåliga dagar men jag hoppas så klart att det är över snart och att jag slipper bli sjuk. Det är verkligen skrämmande att ha en sjukdom som man inte vet om eller när den bryter ut. Ska prata med min sjuksköterska och läkare för att se vad dom säger. Troligen blir det medicinökning och jag vill egentligen inte det. Men just nu känns det som att jag inte har så mycket att välja på. Får bara se till att inte bli ett medicinkolli igen... Är så trött på att vara sjuk och jämt behöva dessa jäkla piller. Hoppas det kommer en dag då jag slipper det!

Man kan inte klaga på vädret precis... Det har varit ett par underbara veckor med massor av sol. Har varit ute mycket och träffat massor av trevligt folk. Tyvärr ser det ut att bli ett tufft år med pollen dock. Ser nästan ut som en prickig korv på händer och underarmar. Har testat olika receptfria läkemedel men inget biter. Får se i nästa vecka om jag ska ringa Vårdcentralen... Dom var så otrevlig sist så jag drar mig lite för det...

Nu ska jag titta lite på TV innan Paula kommer hit. Måste till biblioteket och Apoteket också... Suck, att det aldrig bara kan få vara bra!

1 kommentar: