torsdag 24 februari 2011

Yoga eller inte yoga?

Fick tummen loss idag och skaffade det där träningskortet på Friskis&Svettis. Grymt nöjd med mig själv att det blev gjort. Nu återstår det bara att se hur mycket jag kommer iväg under denna månaden... Jag vill ju verkligen komma igång men sen vet jag att jag kan vara väldigt lat ibland. Som idag till exempel. Bokade in mig på ett pass Yoga ikväll men nu sitter jag här och förhandlar med mig själv om jag ska gå på det eller stanna hemma. Det är samma sak varje gång... :) För mig handlar det mest om att få tummen ur och bara göra det. Jag vet ju hur nöjd jag kommer att bli med mig själv om jag gör det. Kommer hem ganska sent i och för sig. Men det är bara bra träning för mig i att inte kasta mig i säng klockan nio varje kväll.
Fast en kompis skulle kanske komma förbi idag men frågan är om jag ska stanna hemma och chansa på att han kommer? Hm, dagens I-landsproblem!! Vet ju hur han kan vara så det är en stor chans att han inte dyker upp alls. Men sen vet jag att jag kommer bli besviken om han hör av sig och jag sitter på bussen på väg till träningen. Ibland är det drygt med beslutsångest. Jag vill heller inte jaga honom genom att ringa igen och kolla läget. Har ringt tillräckligt många gånger idag...
Får väl sitta och slappa en stund och sen bestämma mig för hur jag ska göra ikväll.

Annars har dagen varit bra såhär långt och jag hoppas på en minst lika trevlig eftermiddag och kväll. Det är ju säsongspremiär för Lyxfällan klockan 21.00 och jag vill gärna se det... Antingen så stannar jag hemma från träningen idag och tittar på det eller så ser jag reprisen i helgen. Kanske lika bra att vänta så jag har något att se på TV till helgen. Tycker det går mest skit dagtid på helgerna.

Nu ska jag leta upp en besöksräknare och lägga upp den för det orkade jag inte igår... Ska bli intressant och se hur många som kommer läsa. Ärligt talat så spelar det ganska stor roll för mig. Om ingen läser så kan jag lika gärna köpa en dagbok och skriva i den. Och åter igen... Läser du så snälla, snälla kommentera! Kommer bli så himla glad om du tar dig tid och bara skriva några ord. Blir ganska svårt att utveckla bloggen annars.

1 kommentar: