onsdag 4 maj 2011

Ännu en seg morgon...

Varför ska det vara så svårt att vakna på morgonen? Det är inte så att jag ligger och sover halva dagen utan jag kommer ju upp i vettig tid, till största del på grund av Nike. Nu har jag ju en anledning att kliva upp. Men attans vad det kan vara segt ändå. Kanske för att det är så jäkla skönt att sova. Det tycker jag i alla fall men jag tror också att dom flesta håller med mig där. Sen kan jag inte ens tänka mig hur mycket jobbigare det hade varit om jag inte haft min Concerta på morgonen... Hahaha, jag hade nog varit ett murmeldjur tills långt in på eftermiddagen och hade blivit sjukt jobbig och otrevlig. Så var jag innan jag började medicinera min ADHD. Minns att det var många som påpekade en hel del situationer där jag verkligen förändrats och kunde hantera så himla mycket bättre. Även om jag just för tillfället är väldigt bitter på att behöva medicinera så är jag galet tacksam att jag har dom. Utan dom hade jag aldrig överlevt. Eller så hade jag suttit inspärrad på rättspsyk eller PIVA.Jag vill aldrig mer ha en psykos och jag kämpar som en galning för att slippa bli sjuk. Schizofreni är svårt att leva med då man inte ens vet om man blir sjuk igen eller när man blir sjuk igen.

Idag skiner solen igen och jag hoppas att det håller i sig så man kan gå ut på långpromenader med vovven. Är tacksam över alla grönområden som ligger i närheten för då blir det ju mycket mysigare att ge sig ut och gå. Det ligger många fina hundrastgårdar här också om man vill träffa mer hundar och hundägare.
Har sökt Busiga Hunden för att kolla när dom planerar att dra igång en ny valpkurs men dom har varken svarat i telefon eller på mail. Blir lite besviken. Varför sätta upp massor med lappar men sen inte ta emot förfrågningar från folk som vill gå deras kurser. Funderar nästan på att vända mig till Malmö Brukshundsklubb istället men det blir ju betydligt svårare att ta sig dit. Busiga Hunden håller sina kurser här på Lorensborg så det hade ju verkligen varit smidigare. Men men... Det får bli dagens I-landsproblem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar