lördag 3 september 2011

Åt helvete med alla dessa "borde"

Jag blir så less på alla dessa borde och måsten... Är så medveten om att dom finns där men jag orkar inte mer för det. Snarare tvärtom. Ju mer det är jag borde göra eller hur jag borde känna får mig att vilja slå bakut och bara bli mer rebellisk. Som en obstinat tonåring eller trotsig 4-åring... Troligen är det för att livet oftast inte vill som jag vill och jag är trött på alla dessa motgångar.

Fick ett bra besked igår. Jag fick lägenheten som jag sökte. Visst är det jätteroligt och allt det där men lik förbannat sitter jag här idag och känner mig ledsen och ensam. Hur fan ska detta gå när jag ska bo helt ensam igen? Jag hatar det så innerligt men jag vet också hur oundvikligt det är. Man kan inte ha folk runt sig 24 timmar om dygnet även om jag helst vill ha det så.
Kanske hade det blivit lättare om jag träffade någon och inte var singel längre men hur fan ska det gå till? Ingen lätt sak att bara träffa någon sådär bara. Sen vet jag också att jag borde bli lite stabilare själv och må lite bättre innan jag ger mig in i en relation... Suck, pust och stön. Alla dessa måsten och borde...

Det känns så tråkigt att bara ta till bloggen när jag inte mår helt hundra. Kan ju inte vara så roligt att bara läsa om negativa och tråkiga saker. Men vad vill ni läsa om? Det känns lite svårt att skriva en bra blogg när man inte vet vad som mina läsare vill läsa.

Hur som helst så är jag superglad för att jag fick lägenheten trots att det var ett annat par med fast inkomst som ville ha lägenheten! Det ska bli så kul att välja golv, färg och tapeter... :) Kommer bli mysigt och fint.
Nu ska jag bara införskaffa lite möbler och så för att fylla lägenheten. Flyttar ju från en liten 1:a på 27 kvm till en 2:a på 58 kvm. Blir till att gå på loppisar och kanske lite på Ikea....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar